چکیده :
ترجمه ماشینی:
تقریباً 40 درصد از همه آمریکایی ها هیچ ارتباطی با مذهب سازمان یافته ندارند.
با این حال، بسیاری از این افراد، حتی اگر هرگز وارد یک خانه عبادت نشوند، زندگی عمیقاً روحانی دارند.
اما ماهیت و ارزش معنویت غیر کلیسایی در آمریکا چیست؟ آیا این یک پدیده اخیر است، یک مد عصر جدید که به زودی محو خواهد شد، یا یک جنبه دیرینه و ضروری از تجربه آمریکا؟ رابرت فولر در کتاب «معنوی اما نه مذهبی» پاسخ های جذابی به این سؤالات ارائه می دهد.
او نشان میدهد که شیوههای معنوی جایگزین، سابقه طولانی و غنی در آمریکا دارند که به دوره استعمار بازمیگردد، زمانی که اعضای کلیسا به ندرت از 17 درصد فراتر میرفت و علاقه به طالعبینی، اعداد، جادو و جادوگری زیاد بود.
فولر چنین سنتهای غیرکلیسایی را در اواسط قرن نوزدهم دنبال میکند، زمانی که آمریکاییها با اشتیاق به فلسفههای جدیدی مانند سوئدبورژیانیسم، استعلاییگرایی، و مسحورگرایی پاسخ دادند، درست تا علاقه فعلی به مراقبه، کانالگذاری، پیشگویی و انبوهی از اعمال معنوی غیر متعارف.
در سرتاسر، فولر استدلال میکند که به دور از دلتنگیهای فراری و خودشیفتهای که اغلب به آنها نشان داده میشود، جویندگان معنوی غیرکلیسا مجموعهای بالغ و پویا از باورهای اساسی را میپذیرند.
آنها به جای زندگی پس از مرگ، بر منابع درونی معنویت و این دنیا تمرکز می کنند.
آنها به دسترس پذیری خداوند و قدرت های بکر ذهن اعتقاد دارند.
آنها یک وحدت اساسی بین علم و دین و یک برابری بین جنسیت ها و نژادها می بینند.
و آنها تمایل بیشتری به آزمایش باورهای خود و تغییر آنها در زمانی که ثابت می شود غیرقابل دفاع هستند، هستند.
معنوی اما نه مذهبی به موقع، گسترده در محدوده خود، و با درک تاریخی روشن، دیدگاه تازه ای را در مورد تعداد رو به رشد آمریکایی هایی که معنویت خود را خارج از کلیسا می یابند، ارائه می دهد.
nearly 40% of all americans have no connection with organized religion.
yet many of these people, even though they might never step inside a house of worship, live profoundly spiritual lives.
but what is the nature and value of unchurched spirituality in america? is it a recent phenomenon, a new age fad that will soon fade, or a long-standing and essential aspect of the american experience? in spiritual but not religious, robert fuller offers fascinating answers to these questions.
he shows that alternative spiritual practices have a long and rich history in america, dating back to the colonial period, when church membership rarely exceeded 17% and interest in astrology, numerology, magic, and witchcraft ran high.
fuller traces such unchurched traditions into the mid-nineteenth century, when americans responded enthusiastically to new philosophies such as swedenborgianism, transcendentalism, and mesmerism, right up to the current interest in meditation, channeling, divination, and a host of other unconventional spiritual practices.
throughout, fuller argues that far from the flighty and narcissistic dilettantes they are often made out to be, unchurched spiritual seekers embrace a mature and dynamic set of basic beliefs.
they focus on inner sources of spirituality and on this world rather than the afterlife; they believe in the accessibility of god and in the mind's untapped powers; they see a fundamental unity between science and religion and an equality between genders and races; and they are more willing to test their beliefs and change them when they prove untenable.
timely, sweeping in its scope, and informed by a clear historical understanding, spiritual but not religious offers fresh perspective on the growing numbers of americans who find their spirituality outside the church.